Photobucket

Khamis, 26 Februari 2009

Laman Web Berkaitan Pendidikan Islam

Seiring perkembangan dunia web masakini, laman pendidikan islam juga mampu diperolehi melalui enjin carian dengan mudah. Malah ianya sangat bermanfaat kepada kita sebagai warga pendidik merujuk, mempelajari seterusnya berbincang dalam memperkasakan ilmu pendidikan islam yang fleksibel.

Antara laman web yang hebat dan sangat bermanfaat untuk kita ialah :

1. www.anuar2u.com
2. www.gemaislam.net
3. www.zaharudin.net
4. www.hafizfirdaus.com
5. www.iluveislam.com
6. www.e-hadith.com
7. www.e-fatwa.com
8. www.e-motivasi.com
9. www.tutor.com
10. www.mypendidik.net


Terdapat banyak lagi laman web yang berkaitan dengan pendidikan islam khususnya dan kepada warga pendidik umumnya berfaedah untuk di manfaatkan. Jadi apalagi yang kita tunggu, marilah sama-sama kita meningkatkan segala pengetahuan demi kecemerlangan diri, agama, bangsa dan negara.

Baca seterusnya..

Rabu, 25 Februari 2009

Kenali Kami Di Dimensi Kasih



Proses globalisasi telah mendesak kami sebagai anak watan negara memeriahkan teknologi weblog untuk menjadikan medium pendidikan berkembang maju seiring keperluan masakini. Senario ini menuntut kepada kemajuan intelektual, komunikasi, idea-idea yang mapan serta kepimpinan berkesan. Inilah misi dan visi kami memberi sumbangan pandangan dan memperkasakan pendidikan melalui pemikiran kreatif dan kritis.

Kami di anggotai oleh 3 anak didik sarjana muda pendidikan islam universiti malaya, iaitu di ketuai oleh ustaz Azhar bin Bastani, ustaz Jesuvi bin Sahubin dan Ustaz Mohd.Hasanan b. Abd. Rahim. Objektif penubuhan blog Dimensi Kasih ini adalah membangunkan idea dan pandangan secara optimis tentang masa depan pendidikan islam, membentuk wawasan masa depan yang hebat dan menyediakan imej organisasi yang menyeronokkan khususnya dalam ruanglingkup pendidikan islam.

Marilah sama-sama kita memeriahkan blog ini untuk memulakan langkah ke hadapan, mencapai cita murni demi kecintaan kepada yg Haq, menyerlahkan kecemerlangan pendidikan seterusnya menyumbang kepada kegemilangan islam. Jom!!!! =)

Baca seterusnya..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

blogger templates | Make Money Online